Wednesday, October 7, 2009

antara kretif dan logik



antara kretif dan logik?yeah..aku nak cita pasal animasi lah!(sbb aku lebih suka cerita pasal kartun n komik)sekarang ni terlalu banyak animasi 3d...ramai org suka animasi3d pulak2 negara kita ada cita animasi 3d pertama,pulak2 si upin ipintu.itu bukan topik yang nak d perkatakan


cita dia begini.....




tadi aku lepak dgn member aku.lepas tu dia orang cita pasal animasi,n salah sorg member aku tu tanye semua org yng ada kat aku tu (4 org je)pasal cita filem animasi yang dia suka.kawan2 aku ckap,madagascar,finalfantasy,up,toystory,wall-e n ader lah dua tiga lg..n bila turn aku pulak..dgn bangga aku ckp aku minat filem animasi tarzan,lionking


sem,ua org gelak ,kata aku ni kolot ,ketingalan zaman..hmmmmm sejujurnye agak marah jugak ler dgn dailog2 yng hot tu.hmm..tu kisah bila aku berhadapan dgn orang yang tak tau menilai dari segi kretif @logik.




ok aku seorang pelukis(tak jadi lg,sambilan baru) dan secara automatik nye aku jd org seni.bila kata org seni dia kretif...untuk menjawab pasal kretif dan logik


mcm ni.


org yang kretf lebih suka benda yang tak logik,fantasi,dan suka yng cantik.dan orng otak tak kretif lebih suka pada logik,bila part org kretf berckap org logik kan kata,apa la,karut,gile tu lah biasa dailog yang didgar so mcm lah kartun org kretif lebih suka bnda 2d sbb kita buat animasi guna manual,baru ada feel,background kita kaler manual,nampak lawa(mcm lionking,tarzan,beuty n beast dll)tu pemikaran org kretif je paham... 3d pulak org yang berpkiran logik je minat.nad suka,tp kebanyakkan yyang buat 3d tak atu melukis(maybe asas)n orang yang tak pandai melukis pun boleh buat modeling karekter.. tp dua2 pun susah jgk nak buat..


tp yang penting..aku lebih suka tgk 2d,n aku akn tgu2 disney wat cita 2d.best siot,






*bila tgk mickey mouse dalam bentuk 3d nampak bodo pulak!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

terima kasih komen!