Thursday, October 11, 2012

Pengapit dan perkahwinan Ainum (hamka kecil)

Pukul 3 lebih.. atau lebih tepat 3.37 malam
 Sepatutnya aku dah kena tido waktu macam ni, walaupun ni bukan waktu tido normal aku .
 Pagi nanti kena pergi perak! Naik bas seorang diri (suka gila macam ni)
esok perkahwinan Ainum dengan laki dia Fajar orang Indonesia.
Ainum  suruh jadi pengapit. arrghhhhh... susah nya. kakak aku punya kahwin pun
aku tak pernah jadi pengapit. sebab rasa macam tak cukup hensem untuk jadi pengantin.

Kalau ikutkan  memang tak nak pergi, tapi dia dah paksa dia nak sangat. Dia selalu cakap aku kawan baik dia. buakan aku tak iktiraf.tapi aku rasa aku tak cukup baik untuk jadi kawan baik dia.. di sebabkan aku berhutang budi dengan dia .dan aku pun tau dia tak ada kawan baik lelaki.mungkin sebab itu dia suruh aku jadi pengapit suami dia. aku nak tolak pun rasa berat hati.....

bila teringat balik. kami baru saja kenal lebih kurang setahun. mungkin lebih tepat setahun lebih sebulan dua macam tu.. kami kenal melalui FB. dan dia add aku. aku approve dia sebab dia sama-sama budak aktivis
matual friend kami samapi seratus lebih. masa tu dia masih belajar master di Indonesia. dia balik seblum puasa tahun lepas. lepas tu kami jumpa. aku tak pasti siapa yang mula ajak jumpa.

apa yang menyebabkan kami ni sekepala atau rapat ialah dia suka kembara, panjat gunung , masuk hutan.
pegi muzium baca buku benda sama. kekekeee dia ni buat freelance sebagai wartawan di Metro ,sinar harian  dan beberapa lagi.dia tulis artikel pasal dia panjat gunung.alaa pasal kembara-kembara.
setiap kali artikel dia keluar mesti dia SMS aku bg tau.  artikel di surat khabar metro. aku ada beli dan simpan lagi..hehehhe

dan dia bagi buku Soe hok gie "Catatan seorang demonstran" buku tu agak tebal dan agak rare untuk jumpa di malaysia, sbb buku tu buku indonesia.sekrang mungkin da senang nak jumpa sebab masa Event Pasaraya puasa hari tu ada orang jual buku tu.
Mula-mula ainum bagi pinjam, lepas tu dia cakap ambil kat aku, da setahun buku tu ada kat tangan aku sampai sekrang belum habis lagi baca.. kekeke tebal sangat!

Apa yang menarik ialah
nak jadi pengapit tapi baju melayu tak ada, so kena pinjam dengan orang dan benda ni jadi faktor aku rasa macam malasa nak pergi. Pagi semalam lepas bagun tido  aku ambil duit  dua posen aku cakap kalau kena kat gambar sireh aku pergi kalau kena kat no 2o sen tu aku tak pergi, 3 kali aku  buat tiga-tiga  gambar sireh! Demmm! aku tak puas hati lagi masa on the way nak beli frame gambar aku cakap dalam hati kalau
harga frame tu lebih dari RM 40 ringgir memang tak jadi pergi rumah ainum, bila sampai je harga RM 30 ringgit..demmm skali lagi. Aku tak puas hati lagi. aku cakap last lah ni. kalau tiket ke perak lebih dari RM 20 memang konfem tak beli tiket dan tak akan pergi. skali tanya tiket harga RM 14 ringgit je. demmm!
dalam hati aku cakap, Kenapa Tuhan beria-ria nak suruh aku pergi sana??
benda tu masih lagi satu tanya tanya. kenapa tuhan suruh aku pergi sana,sebab aku percaya setiap benda
yang berlaku akan ada sebab, antara kau perasan atau tak.

pulak-pulak baju melayu aku lak besar gedabak, labuh gile...
 apa-apa pun aku harap hari ni ada sesuatu yang baik.
dan majlis esok berlaku dengan baik.
dans elamat pengantin baru untuk

AINUM dan FAJAR  semoga berbekalan sehinga habis waktu!


P/S: tahun 2012 ada banyak kisah aku dengan perempuan, yang mana penghabisan dia aku menjadi seorang gagalist .nanti aku cerita,


1 comment:

  1. pehh xsangka ko bley jdik pegapit bro...hhaaha smart loni..

    ReplyDelete

terima kasih komen!