Monday, February 22, 2010

jahat sangat kah aku??????????

beruk.bbq.mckey mouse.ayam.chekn chop!!!!!!!!!!!!!!
pergh...ari ni dalam sejarah!!!
sejarah yang bodoh!!
sejarah yang buat aku marah tekanan jiwa...
aku di kata sebagi perosak ikatan sesebuah persahabatan!!!!!!
aceeh!!!!!!!(kT KU DALAM hati)
dalam sepanjang aku hidup aku tak pernah lg buat jahat kat kawan2 aku!!
sejujur2nya.idak pernah!!!!!!

cita dia pasal aku masej dgn dua org budak pempuan..kwan baik dua orng ni..
aku msj dgn dia sbb dia baik dgn aku..baik sangt2..
dekat dua2 aku ckap jagan bg tau kat org lain yang aku msj..
aku ckap mcm tuh aku tak nak org lain tau aku kawan dgn dia..
bukan aku tak bg org lai tau tp.
aku ada sbb kenap aku buat mcm ni!!!!!!!!!!

sapa baca entry aku yeng lepas pasal ada dua org pempua bg aku bantuan.
walaupun aku pernah lepak dg dia sekali dan penah tolong tgu sorang ni keta dia rsak
n keesokan dia bg aku bermcm2 bantuan.bantuan dia bg seperti bantuan mangsa banjir!!!
dia terlalu baik!!tersangat2 baik..aku tak bg org tau ak takut nanti org lain kata aku ni kawan tak lama,baru kenal da dapat macam2...sumpah nih niat sebnar aku...

disbb kan aku minta gmbar dua2 org tuh jadi tajuk paling hot!!!
silap bsar.. sbb secara ilmiah nya sapa pernah cheak nset aku..satu folder penuh dgn gambr2 kawn2 aku..malah musuh pun munkin ada...

kenapa ak kena mcm ni???
jahat sangat kah aku!!!jahat ke??

pernah kah korang terpikir kalu orng buat baik,bag maknan banyak2..
bantu korang.tiba2 korang nak buat dajal persahabatan dia orang??
agak bodaoh,bertambah banggang lah sapa buat mcm tuh...
aku ada akal lg..ak bukan mcm tuh!!!aku bukan mcm tuh(skali lgi)aku buakn mcm tuh

kalu lah aku jahat da lama aku makan barang yag diaorng bg.tp barang2 yang diaorng bg
8persen br aku usik,aku sipan kat tepi.masih elok lg bukusan tuh..sbb aku nak bg balik..
aku ingat lg time dia bg aku ckap aku tak nak..aku tak leh terima sbb aku ckap at dia dia tak knal lg aku ntah baik ntah tidak
takan aku nak buat dajal kat bangsa aku sendiari...aku bukan mcm tuh lah!!!!!

tp ari ni aku kena chop mcm ni!!!memang aku serabut giler baby lah!!!!!!

kenapa time aku blaja kat sini kat k.l
br ada org chop aku mcm ni??

secara jujur aku agak tersa sangat2.

kawan2 aku yang lain..dalam seumur hidup aku 22 tahun
aku jumpa kawan aku buat kawan aku mcm nih..nak rosakkan hubungan orng lain..
bg aku kawan adalah orng penting dalam hidup aku selepas kuarga...

kalu lah aku jahat aku takkan rapat dgn kawan2 aku yang lain..
plz lah..knapa kena kat aku..jahat sangat kah aku ni???kat kelas aku semau org aku kawan...
cina india malayu..semua aku kawan..kedai mamak tepi kolej aku da jd kawan aku..
semua aku kawan..
takkan aku nak buat rosak kawan aku?
takder motif..secara ilmah nya takder..
aku buakn budak br abis skeloh nak buat mcm tuh..
aku duk asrama sejak darjah 6 lg.aku tau mcm mana nak berkawan..
aku da umur 22 tahun..aku bukan serangga perosak..
aku pandai pikir!!!!

kenapa lah manusia cpat menghukum orng yang dia orng br kenal?
kanap???
aku tak paham sumpah..memang aku takpaham gilerr..
aku ak puas hati!!!!!!!!
terasa mau ej aku ambil bomb dan bomb bangunan kolej kau bia semua tau yang aku betul2 jahat..kalu dia
orng nak sangat aku jahat....

maap lah kalu ada org terasa...
ak tulis secara jujur..
mungkin lepas ni aku da takder kawan yang sanggup lepak dgn aku sampai tgh malam...
ulasan aku
aku tak terpikir nak rosakan hubungan org lain....
tp secara jujur dan zahiriah
aku memang agak terasa bila org chop bgtu..

dah..malas nak cakp lg..
aku hanya lepaskan geram je..tuh je...

2 comments:

  1. Sebenarnya macam komen AM terhadap entry Amin yang lepas, antara orang yang memberi dan orang yang hendak diberi, kedua-duanya kena ikhlas.

    Yang hendak memberi kena ikhlas dan yang menerima juga kena ikhlas menerima.

    Bila orang dah bagi, kita kena terima secara ikhlas. Jika satu hari dia mengungkit, kita boleh kata, "aku tak pernah mintak, tetapi engkau yang bagi"...

    Hakikatnya jika dia ikhlas, dia pasti tidak akan mengungkit.

    Sipenerima pula, ibarat orang 'menjawab salam'. Hukum memberi salam adalah sunat, sebaliknya menjawab salam adalah wajib. Maksudnya, yang menerima salam itu lebih berat tanggungannya.

    Seperti juga menerima pemberian orang. Yang menerima, jika tidak ikhlas ianya mungkin akan memberi kesan yang besar. Mungkin ada orang akan kecil hati dan marah.

    Sebagi contoh, jika orang memberi kita makanan kemudian kita campakkan makanan itu kedalam tong sampah, sudah pasti si pemberi itu akan marah.

    Kesimpulannya, tidak salah kita menolak pemberian orang. Tetapi cara kita menolak itu kena ada caranya. Jika orang dah beri makanan, Amin makan je la. Jangan dibiarkan macam tu. Kalau tak nak, beri pada AM...hehehe

    Kemungkinan ada 'spy' dalam rumah itu yang memeritahu 'sipemberi' itu bahawa Amin tak makanpun pemberiannya... AM agak je la...


    www.anak2merdeka.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. ermm..xtau la..myb gtu la duk tmpat baru..
    ak letih r lonih, byk kijoan..

    hope u in really2 good condition..
    n all frenx of yours can understands u..
    sowi, ak bkn saim terbaik mu..
    take care k..wish u luck..

    ReplyDelete

terima kasih komen!